Betalingsdato
Vælg seneste betalingsdato og modtag et betalingslink via e-mail dagen før betalingsfristen.
Sikring ved sygdom m.m.
§ 10 - Sikring af lejer i tilfælde af sygdom m.m.
Som en obligatorisk del af lejeaftalen sikrer Skagen Feriebolig lejeren mod tab i tilfælde af sygdom m.m. Lejeren betaler ikke yderligere for denne ret til at ophæve lejeaftalen under de neden for anførte betingelser.
Lejeren har ret til at ophæve lejeaftalen, såfremt lejernes ophold i den lejede feriebolig umuliggøres eller i væsentlig grad vanskeliggøres af en af de nedenstående grunde, med den virkning, at Skagen Feriebolig tilbagebetaler det fulde lejebeløb til lejeren med fradrag af et ekspeditionsgebyr på DKK 500:
a. Som følge af at lejeren eller dennes ægtefælle, samlever, børn, forældre, svigerforældre, svigerbørn, børnebørn, søskende, bedsteforældre, svigerinder, svogre eller rejseledsagere afgår ved døden eller rammes af akut sygdom eller alvorlig tilskadekomst, der kræver hospitalsindlæggelse, lægeordineret sengeleje eller det, der kan sidestilles hermed.
Akut sygdom:
Ved akut sygdom forstås en nyopstået sygdom, en begrundet mistanke om en nyopstået alvorlig sygdom, eller en uventet forværring af en bestående eller kronisk sygdom.
b. Fordi der umiddelbart inden ferieopholdet er sket væsentlig skade på grund af brand eller indbrud i lejers bolig eller brand, indbrud eller overenskomststridig arbejdsnedlæggelse i lejers egen virksomhed.
Det er en betingelse for at kunne udnytte retten til at ophæve lejeaftalen, at Skagen Feriebolig modtager bevis for de anførte forhold i form af lægeerklæring, dødsattest eller politirapport.
Retten i henhold til denne bestemmelse er gældende indtil lejers indflytning i ferieboligen. Eventuelle opståede hændelser af den ovenfor under pkt. a og b anførte art, der først måtte opstå efter dette tidspunkt, eller hændelser, som Skagen Feriebolig først informeres om efter dette tidspunkt, giver ikke lejer ret til at ophæve lejeaftalen.
Ønskes lejeaftalen ophævet, bedes lejer kontakte Skagen Feriebolig hurtigst muligt – af bevismæssige grunde gerne skriftligt. Husk at henvise til lejebevisnummer.
Ved sygdom skal der fremsendes en lægeerklæring til Skagen Feriebolig sammen med det orginale lejebevis. Honorar for udfærdigelse af lægeerklæring skal betales af lejer. Ved tilskadekomst kræves en bekræftelse fra sygehus eller den behandlende læge. Ved dødsfald indsendes kopi af dødsattesten. Ved indbrud og brand indsendes kopi af politirapport.
Betaling
1. rate
1. rate en delvis betaling af lejemålet.
Forfaldstidspunktet for rettidig betaling af 1. rate fremgår af lejebeviset. Lejeaftalen er bekræftet og bindende ved indbetaling af 1. rate. Der udleveres først nøgle til den lejede feriebolig, når Skagen Feriebolig har modtaget indbetaling af hele lejemålet.
Betaling
Forfaldstidspunktet for rettidig betaling af lejemålet fremgår af lejebeviset. Ved betaling med betalingskort og kreditkort trækker vi beløbet med det samme. Lejeaftalen er bekræftet og bindende ved betaling af lejemålet. Der udleveres først nøgle til den lejede feriebolig, når Skagen Feriebolig har modtaget betalingen for lejemålet.
Betaling
2. rate
2. Rate er betaling af restbeløbet af lejemålet. Forfaldstidspunkter for rettidig betaling af 2. rate fremgår af lejebeviset. Der udleveres først nøgle til den lejede feriebolig, når Skagen Feriebolig har modtaget indbetaling af hele lejemålet.
Betaling
Kreditkort
Hos Skagen Feriebolig kan I trygt og sikkert betale med kreditkort eller betalingskort. Jeres kortoplysninger bliver ikke opbevaret hos Skagen Feriebolig. Det er udelukkende vores samarbejdspartner Epay, der håndterer kreditkort og betalingskort. Epay er certificeret af VISA/Mastercards til formået.
Bemærk: Ved betalingskort og kreditkort trækker vi 1. rate med det samme.
Betaling, lejemål og lejeaftale
Lejeaftalen er bekræftet og bindende ved indbetaling af mindst hele 1. rate af lejebeløbet. Forfaldstidspunkter for rettidig betaling af 1. rate og evt. 2. rate fremgår altid af lejebeviset. Der udleveres ikke nøgle til den lejede feriebolig, medmindre der over for Skagen Feriebolig er dokumenteret fuld indbetaling af den aftalte leje.
Strømforbrug
Danske sommerhuse er normalt opvarmet med elektricitet. Det gennemsnitlige strømforbrug er baseret på huse med elektricitet som primær varmekilde. I huse med andre varmekilder, fx oliefyr eller fjernvarme, vil strømforbruget være mindre. Til gengæld vil der være udgifter til olie eller fjernvarme. I gennemsnitsforbruget er der ikke taget hensyn til brug af brændeovn.
Sommerhuse uden swimmingpool og spa
Afhængig af årstiden bruger vores feriegæster i gennemsnit 6,6 kWh pr. person pr. døgn.
I den varmeste sommermåned er gennemsnittet 2,5 kWh og i den koldeste vintermåned 13 kWh pr. person pr. døgn.
Forbehold
Strømforbruget i et energivenligt sommerhus er i gennemsnit 15 % lavere.
Elektricitet til opvarmning af sauna er ikke medregnet i gennemsnitsforbruget.
Gennemsnittet er baseret på et gennemsnitligt antal personer pr. m2. Er I få personer i et stort hus, skal I regne med et større forbrug end gennemsnittet.
Strømforbrug
Danske sommerhuse er normalt opvarmet med elektricitet. Det gennemsnitlige strømforbrug er baseret på huse med elektricitet som primær varmekilde. I huse med andre varmekilder, fx oliefyr eller fjernvarme, vil strømforbruget være mindre. Til gengæld vil der være udgifter til olie eller fjernvarme. I gennemsnitsforbruget er der ikke taget hensyn til brug af brændeovn.
Sommerhuse med spa og uden swimmingpool
Afhængig af årstiden bruger vores feriegæster i gennemsnit 8 kWh pr. person pr. døgn. I den varmeste sommermåned er gennemsnittet 3,5 kWh og i den koldeste vintermåned 18 kWh pr. person pr. døgn.
Forbehold
Strømforbruget i et energivenligt sommerhus er i gennemsnit 15 % lavere.
Elektricitet til opvarmning af sauna er ikke medregnet i gennemsnitsforbruget.
Gennemsnittet er baseret på et gennemsnitligt antal personer pr. m2. Er I få personer i et stort hus, skal I regne med et større forbrug end gennemsnittet.
Strømforbrug
Danske sommerhuse er normalt opvarmet med elektricitet. Det gennemsnitlige strømforbrug er baseret på huse med elektricitet som primær varmekilde. I huse med andre varmekilder, fx oliefyr eller fjernvarme, vil strømforbruget være mindre. Til gengæld vil der være udgifter til olie eller fjernvarme. I gennemsnitsforbruget er der ikke taget hensyn til brug af brændeovn.
Sommerhuse med swimmingpool
Afhængig af årstiden bruger vores feriegæster i gennemsnit 16 kWh pr. person pr. døgn.
I den varmeste sommermåned er gennemsnittet 9,5 kWh og i den koldeste vintermåned 27 kWh pr. person pr. døgn.
Forbehold
Strømforbruget i et energivenligt sommerhus er i gennemsnit 15 % lavere.
Elektricitet til opvarmning af sauna er ikke medregnet i gennemsnitsforbruget.
Gennemsnittet er baseret på et gennemsnitligt antal personer pr. m2. Er I få personer i et stort hus, skal I regne med et større forbrug end gennemsnittet.
Vandforbrug
Bor I i et sommerhus, hvor I ikke skal afregne ekstra for vand, vil det for eksempel ikke være tilladt at opstille egen, medbragt pool og gennem brugen af en sådan forbruge ekstra vandmængder uden betaling. Generelt må store pools aldrig anvendes ved sommerhusene. Ved overtrædelse heraf vil Skagen Feriebolig opkræve en ekstra pris for det skønnede forbrug af vand.
Vandforbrug
I gennemsnit bruger vores feriegæster 0,5 m3 vand pr. person pr. uge.
Feriegæster i huse med swimmingpool bruger i gennemsnit 1 m3 pr. person pr. uge.
Hertil kommer vandforbrug til spa.
Vandforbrug
Insolvensforsikring
Som en sikkerhedsforanstaltning tegnes der automatisk en insolvensforsikring for Deres ophold gennem os. Med henblik på eventuelle erstatningskrav udleveres et forsikringsbevis sammen med Deres lejekontrakt.
Insolvensforsikringen er inkluderet i lejeprisen.
Forbrug/depositum
Nem afregning af forbrug
Når I lejer et sommerhus, skal I betale et depositum, som er et acontobeløb til dækning af forbrug, fx strøm og varme, samt eventuelle skader på hus og inventar.
Beløbet opkræver vi sammen med 2. rate, som I skal betale ca. 6 uger før ankomst.
Senest 2 uger efter afrejse får I en opgørelse over jeres forbrug. I skal altså ikke afregne for forbrug på stedet ved afrejse.
Vi refunderer den eventuelt overskyldende del af depositummet til jeres bankkonto/kreditkort senest 2 uger efter jeres afrejse. Hvis depositummet ikke dækker jeres forbrug i ferien, sender vi jer en regning.
Bemærk: I 90 % af alle tilfælde dækker depositummet vores gæsters forbrug.
Slutrengøring
Nyd ferien til sidste minut – lad os klare rengøringen
Når ferien er slut, skal sommerhuset gøres rent. I kan vælge at gøre det selv, eller overlade det til os.
En slutrengøring omfatter:
• vinduespudsning
• gulvvask
• rengøring af borde, hårde hvidevarer, toiletter og badeværelser
Selvom I overlader slutrengøringen til os, skal I stadig selv klare oprydningen ude og inde. Opvask af bestik, service, kogegrej mv. samt rengøring af havemøbler og grill hører til oprydningen og er derfor ikke inkluderet i en slutrengøring. Det samme gælder for hår fra medbragte kæledyr.
Linnedpakker
Spar bagage på turen – lad os levere linned
Linned er ikke inkluderet, når I lejer et sommerhus. Derfor kan I vælge selv at medbringe sengetøj, håndklæder og viskestykker til ferien, eller bestille linnedpakker hos os.
En linnedpakke er beregnet til en person og indeholder et lagen, et dyne– og et hovedpudebetræk, to håndklæder og et viskestykke. Prisen afhænger af lejemålets varighed og er uden ugentligt skift af linnedpakken.
I de fleste tilfælde skal I selv afhente jeres lejede linnedpakker. I får nærmere information om afhentning af jeres linnedpakker, når I afhenter nøglen til jeres sommerhus.
Dyner og hovedpuder findes i huset, så dette behøver I ikke selv at medbringe.
Linnedpakker
Linned er ikke inkluderet, når I lejer et sommerhus.
Linnedpakker kan desværre ikke tilbydes på dette hus. I bedes selv medbringe sengelinned.
Dyner og hovedpuder findes i huset, så dette behøver I ikke selv at medbringe.
Høje barnestole
Lej barnestol
Mange af vores sommerhuse er udstyret med en eller flere højstole til børn, som I frit kan benytte. Lejer I sommerhus uden højstol eller har brug for en ekstra højstol, kan I leje den hos os.
I bestiller den ekstra højstol, når I booker sommerhuset. Højstolen bliver enten leveret i sommerhuset eller I får den udleveret, når I henter nøglen, eller får besked om, hvor I kan hente den.
Barneseng
Barneseng er til børn under 4 år (til og med 3 år)
Flere af vores sommerhuse er udstyret med en eller flere barnesenge, som I frit kan benytte.
Hvis I har behov for flere barnesenge end dem, der er til rådighed i sommerhuset, kan I leje dem hos os. Vores barnesenge er som regel såkaldte weekendsenge, der er ca. 60 gange 110 cm og beregnet til børn under 4 år.
Barnesengene leveres med madras, men uden dyne, pude og sengelinned. Vær opmærksom på, at der ikke nødvendigvis er plads til en barneseng i sommerhusets soveværelser.
I de fleste tilfælde skal I selv afhente jeres lejede barneseng(e). I får nærmere information om afhentning af jeres barneseng(e), når I afhenter nøglen til jeres sommerhus.
Husdyr
Ferie med hele familien – Tag jeres kæledyr med i sommerhus
Det kan være svært at undvære sine kæledyr i hele ferien. Derfor er kæledyr velkomne i mange af vores sommerhuse.
Det varierer, hvor mange kæledyr I kan medbringe i det enkelte sommerhus. I kan se antallet af tilladte kæledyr ud for teksten, I netop har klikket på.
Hvis I medbringer kæledyr, skal I betale et tillæg til lejeprisen. Tillægget er et fast beløb, uanset hvor mange kæledyr I holder ferie med.
Hvis det er gratis at medbringe husdyr, vil det fremgå af huspræsentationen.
Afbestillingsforsikring
Fuld tryghed ved aflysning af jeres ferie
– I får altid afbestillingsforsikringen med i købet
Når I lejer et sommerhus hos Skagen Feriebolig, er afbestillingsforsikring altid inkluderet. På den måde er I sikret, hvis der sker noget uventet – som for eksempel akut sygdom – der forhindrer jer, jeres nærmeste familie eller jeres rejseledsagere i at gennemføre ferien. Derfor kan I trygt leje et sommerhus hos Skagen Feriebolig.
Afbestilling
Hvis I vil afbestille jeres sommerhus
I kan naturligvis også opsige alle andre lejeaftaler mod en rimelig erstatning. Størrelsen af erstatningen afhænger af, hvor lang tid forud for ankomsten I opsiger lejeaftalen.
Erstatning ved opsigelse af lejeaftaler med Skagen Feriebolig:
- Indtil 70 dage før ankomst: 20 % af det samlede lejebeløb, minimum DKK 500,00.
- 69 til 35 dage før ankomst: 33 % af det samlede lejebeløb, minimum DKK 500,00.
- 34 til 14 dage før ankomst: 75 % af det samlede lejebeløb, minimum DKK 500,00.
- fra 13 dage før ankomst: 90% af det samlede lejebeløb, minimum DKK 500,00.
Så I kan trygt booke jeres sommerhus i god tid.
Ombooking
Gratis ombooking af jeres sommerhus til næste år
Benyt jer af det fordelagtige tilbud og book allerede nu jeres sommerhus til næste år i ro og mag. Det er nu, udvalget er størst.
Frem til d. 22. november i år tilbyder vi nemlig gratis ombooking af alle sommerhuse til det kommende år. Så I kan trygt booke jeres sommerhus i god tid – også selvom jeres behov måske kan nå at ændre sig.
Overdragelse
Det er lejer tilladt - mod et ekspeditionsgebyr på DKK 500,00 - at overdrage lejeaftalen til en anden lejer. Meddelelse herom skal i givet fald ske skriftligt fra begge involverede parter til Skagen Feriebolig.
Prisgaranti
Tryghed for den laveste pris
I kan trygt leje et sommerhus hos Skagen Feriebolig uden at spekulere på, om det samme sommerhus kan lejes billigere gennem andre udlejningsbureauer. Vi har prisgaranti på alle vores sommerhuse. Det giver jer tryghed for, at I ikke kan leje det samme sommerhus billigere hos andre udlejningsbureauer.
Kvalitetssikring
Tryghed for sommerhusets standard
I kan trygt regne med, at sommerhuset lever op til den standard, der er angivet i husbeskrivelsen på internettet og i vores kataloger. Vores lokale ejerrådgivere tjekker nemlig løbende, at det enkelte sommerhus lever op til Skagen Ferieboligs standard. Og inden jeres ankomst tjekker ejeren eller en af vores lokale servicemedarbejdere sommerhuset for at sikre, at det er ordentligt gjort rent til jeres ferie.
Lokal service
Tryghed for service i ferieområdet
Hos Skagen Feriebolig har vi lokalbureauer i hele landet. Bureauerne holder åbent året rundt, så vi kan servicere jer med information om oplevelser i området under jeres ferie. I finder jeres lokalbureaus åbningstider her på vores hjemmeside under praktisk info eller under serviceinfo på husbeskrivelsen.
Insolvensforsikring
Som en sikkerhedsforanstaltning tegnes der automatisk en insolvensforsikring for Deres ophold gennem os. Med henblik på eventuelle erstatningskrav udleveres et forsikringsbevis sammen med Deres lejekontrakt.
Insolvensforsikringen er inkluderet i lejeprisen.
Ankenævn
Tryghed og kvalitetssikring ved leje af sommerhus
Skagen Feriebolig er medlem af Feriehusudlejernes Brancheforening, der blev stiftet i 1984 og stiller en række krav til sine medlemmer for at sikre tryghed og kvalitet i udlejningen af sommerhuse.
Medlemmerne af Feriehusudlejernes Brancheforenings er udlejningsbureauer med feriehuse over hele Danmark, lokale og regionale udlejningsbureauer samt feriehusudlejende turistbureauer – alle med flere års erfaring inden for turisme.
Feriehusudlejernes Brancheforening har i samarbejde med Forbrugerrådet etableret et privat ankenævn ved navn Ankenævnet for Feriehusudlejning. Lejere af sommerhuse hos brancheforeningens medlemmer kan få en uvildig vurdering i ankenævnet, hvis de er utilfredse med udlejningsbureauets håndtering af problemer under ferien.
Vores medlemskab af Feriehusudlejernes Brancheforening er jeres tryghed for, at:
- vores personale taler flere sprog
- vi har lokalbureauer på feriestederne med udvidede åbningstider i højsæsonen
- vi har en forretningsgang, der sikrer sommerhusets standard
- vi kan håndtere akut opståede problemer under jeres ferie
- vi samarbejder med Ankenævnet for Feriehusudlejning
Hos Skagen Feriebolig gør vi vores yderste for at løse små og store problemer under jeres ferie. Hvis I ikke er tilfredse med vores løsning, kan I få en uvildig vurdering og afgørelse hos Ankenævnet for Feriehusudlejning.
Telefonsupport
Hjælp til jeres bestilling
Har I spørgsmål til jeres bestilling, kan I kontakte os på telefon 98 441502 i nedenstående tidsrum.
Mandag |
Tirsdag |
Onsdag |
Torsdag |
Fredag |
Lørdag |
Søndag |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
I er også velkommen til at sende en email til:
skagen@skagen-feriebolig.dk
Persondata politik
1. GENERELT
-
1.1 Denne politik om behandling af personoplysninger ("Persondatapolitik") beskriver, hvorledes Sol og Strand Feriehusudlejning ("Sol og Strand", "os", "vores", "vi") indsamler og behandler oplysninger om dig.
-
1.2 Persondatapolitikken gælder for personoplysninger, som du afgiver til os, eller som vi ind-samler via Sol og Strands hjemmesider, fx www.sologstrand.dk ("Hjemmesiden").
-
1.3 Sol og Strand er dataansvarlig for dine personoplysninger. Al henvendelse til Sol og Strand kan ske via kontaktoplysningerne, anført under pkt. 7.
2. HVILKE PERSONOPLYSNINGER INDSAMLER VI, TIL HVILKE FORMÅL OG HVAD ER RETSGRUNDLAGET FOR BEHANDLINGEN?
-
2.1 Når du besøger Hjemmesiden, indsamler vi automatisk oplysninger om dig og din brug af Hjemmesiden, fx om, hvilken type browser du bruger, hvilke søgetermer du bruger på Hjemmesiden, din IP-adresse, herunder din netværkslokation, og informationer om din computer.
-
2.1.1 Formålet er at optimere brugeroplevelsen og Hjemmesidens funktion, samt foretage målrettet markedsføring, herunder retargeting via Facebook og Google. Denne behandling af oplysninger er nødvendig for, at vi kan varetage vores interesser i at forbedre Hjemmesiden samt vise dig relevante tilbud.
-
2.1.2 Retsgrundlaget for behandlingen er EU Persondataforordningens art. 6, stk. 1, litra f.
-
2.2 Når du køber et produkt eller kommunikerer med os på Hjemmesiden, indsamler vi de oplysninger, du selv afgiver, fx navn, adresse, e-mailadresse, telefonnr., betalingsmåde, oplysninger om, hvilke produkter du køber og oplysning om den IP-adresse, hvorfra bestilling er foretaget.
-
2.2.1 Formålet er, at vi kan levere de ydelser, du har bestilt og i øvrigt opfylde vores aftale med dig, herunder for at kunne administrere dine rettigheder til at fortryde og reklamere. Oplysninger om dine køb kan vi også behandle for at overholde lovkrav, herunder til bogføring og regnskab. Ved køb indsamles IP-adressen med det formål og for at varetage vores interesse i, at kunne forhindre og dokumentere svig.
-
2.2.2 Retsgrundlaget for behandlingen er EU Persondataforordningens art. 6, stk. 1, litra b, c og f.
-
2.3 Når du tilmelder dig vores nyhedsbrev, indsamler vi oplysning om e-mailadresse og evt. dit navn.
-
2.3.1 Formålet er at varetage vores interesse i at kunne levere nyhedsbreve og målrettet markedsføring til dig.
-
2.3.2 Retsgrundlaget for behandlingen er EU Persondataforordningens art. 6, stk. 1, litra f.
-
2.4 Når du indgår en formidlingsaftale om udlejning af dit sommerhus, bliver du bedt om at oplyse fx navn, privat adresse, sommerhusets adresse, e-mailadresse, telefonnumre samt bankoplysninger. Udover navn og adresser og bankoplysninger vælger du selv, hvilke oplysninger du vil give os.
-
2.4.1 Formålet er at kunne formidle udlejningen af dit sommerhus, betale for dine ydel-ser, levere dig ydelser og tilbyde dig de fordele, der er forbundet med udlejningen, samt for at varetage vores interesse i at kunne sende nyhedsbreve og foretage målrettet markedsføring.
-
2.4.2 Retsgrundlaget for behandlingen er EU Persondataforordningens art. 6, stk. 1, litra b og f.
-
2.5 Når du deltager i en tilfredshedsanalyse hos, os opbevares dine personoplysninger, fx navn og e-mail, og kunderelation samt din besvarelse af alle spørgsmål hos analyseselskabet. Du vælger selv, hvilke oplysninger du vil give os.
-
2.5.1 Formålet er at forstå og forbedre kunderelationer og kundeoplevelser.
-
2.5.2 Retsgrundlaget for behandlingen er EU Persondataforordningens art. 6, stk. 1, litra b og f.
-
2.6 Når du skriver i Hjemmesidens gæstebøger, indsamler vi de oplysninger, du selv afgiver, fx navn og bedømmelsen, oplysninger om, hvilket hus du har lejet hvornår samt oplysning om den IP-adresse, hvorfra kommunikationen er foretaget. Du vælger selv, hvilke oplysninger du vil give os.
-
2.6.1 Formålet er at forstå og forbedre kunderelationer og kundeoplevelser.
-
2.6.2 Retsgrundlaget for behandlingen er EU Persondataforordningens art. 6, stk. 1, litra b og f.
3. MODTAGERE AF PERSONOPLYSNINGER
-
3.1 Oplysninger om dit navn, din adresse, din e-mail, dit telefonnummer samt ordrenummer videregives til Tryg Rejseforsikring, der forsikrer vores feriegæster ved afbestilling, afbry-delse, indboansvar samt lægevagt. Forsikringspræmien er inkluderet i lejeprisen (se lejebetingelserne).
Som feriegæst vil dit navn og nationalitet blive oplyst på sommerhusejerens login.
-
3.2 Oplysninger kan overlades til eksterne samarbejdspartnere, der behandler oplysningerne på vores vegne. Vi anvender eksterne samarbejdspartnere til blandt andet teknisk drift og forbedringer af Hjemmesiden, udsendelse af nyhedsbreve samt målrettet markedsføring, herunder retargeting, samt til din bedømmelse af vores virksomhed og ydelser. Når du for eksempel via et link fra os bedømmer os og vores ydelser på TrustPilot, videregives oplysninger om dit navn og kundenummer til TrustPilot, for at verificere dit kundeforhold hos os. Når du skriver i vores gæstebog, kan du aktivt vælge, at dit navn må offentliggøres på Hjemmesiden.
Disse virksomheder er databehandlere under vores instruks og behandler data, som vi er dataansvarlige for. Databehandlerne må ikke anvende oplysningerne til andet formål end opfyldelse af aftalen med os, og er underlagt fortrolighed om disse. Vi har indgået skriftlige databehandleraftaler med alle databehandlere, der behandler personoplysninger på vores vegne.
-
3.3 To af disse databehandlere , Google Analytics v/Google LLC. og Facebook Inc. er etableret i USA. De fornødne garantier for overførsel af oplysninger til USA er sikret gennem databehandlerens certificering under EU-U.S. Privacy Shield, jfr. EU Persondataforordningens art. 45.
-
3.3.1 kopi af Google LLCs certificering kan findes her: https://www.privacyshield.gov/participant?id=a2zt000000001L5AAI
-
3.3.2 kopi af Facebook Inc.s certificering kan findes her: https://www.privacyshield.gov/participant?id=a2zt0000000GnywAAC&status=Active.
4. DINE RETTIGHEDER
-
4.1 Med henblik på at skabe åbenhed omkring behandlingen af dine oplysninger skal vi, som dataansvarlige, oplyse dig om dine rettigheder.
-
4.2 Indsigtsretten
-
4.2.1 Du er til enhver tid berettiget til at anmode os om oplysninger om blandt andet, hvilke oplysninger vi har registreret om dig, hvilket formål registreringen tjener, hvilke kategorier af personoplysninger og modtagere af oplysninger der evt. måtte være, samt oplysning om, hvorfra oplysningerne stammer.
-
4.2.2 Du har ret til at få udleveret en kopi af de personoplysninger, som vi behandler om dig. Hvis du ønsker en kopi af dine personoplysninger, skal du sende en skriftlig anmodning til
data@sologstrand.dk. Du kan blive bedt om at dokumentere, at du er den, som du giver dig ud for at være.
-
4.3 Retten til berigtigelse
-
4.3.1 Du har ret til at få urigtige personoplysninger om dig selv berigtiget af os. Såfremt du bliver opmærksom på, at der er fejl i de oplysninger, som vi har registreret om dig, opfordres du til at rette skriftlig henvendelse til os, så oplysningerne kan blive korrigeret.
-
4.3.2 Oplysninger, som vi har indsamlet i forbindelse med din booking eller anden aftale med os, har du selv mulighed for at korrigere via log-in på www.sologstrand.dk.
-
4.4 Retten til sletning
-
4.4.1 I visse tilfælde har du ret til at få alle eller visse af dine personoplysninger slettet af os, fx hvis du tilbagekalder dit samtykke, og vi ikke har et andet retsgrundlag for at fortsætte behandlingen. I det omfang en fortsat behandling af dine oplysninger er nødvendig, fx for at vi kan overholde vores retlige forpligtelser, eller for at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, er vi ikke forpligtede til at slette dine personoplysninger.
-
4.5 Retten til at begrænse behandlingen til opbevaring
-
4.5.1 Du har i visse tilfælde ret til at få begrænset behandlingen af dine personoplysninger til kun at bestå af opbevaring, fx hvis du mener, at de oplysninger, vi behandler om dig, ikke er korrekte.
-
4.6 Retten til dataportabilitet
-
4.6.1 Du har i visse tilfælde ret til at få personoplysninger, som du selv har givet os, udleveret i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbar format og har ret til at overføre disse op-lysninger til en anden dataansvarlig.
-
4.7 Retten til indsigelse
-
4.7.1 Du har til enhver tid ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af dine personoplysninger, med henblik på direkte markedsføring, herunder den profilering, der foretages, for at kunne målrette vores direkte markedsføring.
-
4.7.2 Du har endvidere til enhver tid ret til, af grunde, der vedrører din personlige situation, at gøre indsigelse mod den behandling af dine personoplysninger, som vi foretager på grundlag af vores legitime interesser jfr. pkt. 2.1 og 2.3 og 2.4.
-
4.8 Retten til at tilbagekalde samtykke
-
4.8.1 Du har til enhver tid ret til at tilbagekalde et samtykke, du har givet os til en given behandling af personoplysninger, herunder til den profilering, der foretages af dig som sommerhusejer. Hvis du ønsker at tilbagekalde dit samtykke, bedes du kontakte os på
indlejning@sologstrand.dk.
-
4.9 Retten til at klage
-
4.9.1 Du har til enhver tid ret til at indgive en klage til Datatilsynet, Borgergade 28, 5, 1300 København K over vores behandling af dine personoplysninger. Klage kan blandt andet indgives på mail dt@datatilsynet.dk eller telefon +45 33 19 32 00.
5. SLETNING AF PERSONDATA
-
5.1 Oplysninger, indsamlet om din brug af Hjemmesiden jfr. pkt. 2.1. slettes senest, når du ikke har gjort brug af Hjemmesiden i 1 år .
-
5.2 Oplysninger, indsamlet i forbindelse med din tilmelding til vores nyhedsbrev, slettes, når dit samtykke til nyhedsbrev trækkes tilbage, medmindre vi har et andet grundlag for behandling af oplysningerne.
-
5.3 Oplysninger, indsamlet i forbindelse med køb, du har gennemført på Hjemmesiden jfr. pkt. 2.2, vil som udgangspunkt blive slettet 5 år efter udløbet af det kalenderår, hvori du har foretaget dit køb. Oplysninger kan dog gemmes i længere tid, hvis vi har et legitimt behov for længere opbevaring, fx hvis det er nødvendigt for at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller hvis opbevaring er nødvendig for, at vi kan opfylde lovkrav. Regnskabsmateriale opbevares i 5 år til udgangen af et regnskabsår for at opfylde bogføringslovens krav.
-
5.4 Oplysninger, indsamlet i forbindelse med formidlingsaftale jfr. pkt. 2.4, vil som udgangspunkt blive slettet 3 år efter udløbet af det kalenderår, hvor formidlingsaftale er udløbet. Oplysninger kan dog gemmes i længere tid, hvis vi har et legitimt behov for længere opbevaring, fx hvis det er nødvendigt for at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller hvis opbevaring er nødvendig for, at vi kan opfylde lovkrav. Regnskabsmateriale opbevares i 5 år til udgangen af et regnskabsår for at opfylde bogføringslovens krav.
6. SIKKERHED
-
6.1 Vi gennemfører kontinuerligt tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger mod, at personoplysninger hændeligt eller ulovligt tilintetgøres, fortabes, ændres eller forringes samt mod, at de kommer til uvedkommendes kendskab eller misbruges.
-
6.2 Kun medarbejdere, der har et reelt behov for at få adgang til dine personoplysninger, for at udføre deres arbejde, har adgang til disse.
7. KONTAKTOPLYSNINGER
-
7.1 Sol og Strand Feriehusudlejning A/S er dataansvarlig for de persondata, som indsamles via Hjemmesiden.
-
7.2 Hvis du har spørgsmål eller bemærkninger til denne Persondatapolitik eller ønsker du at gøre brug af en eller flere af dine rettigheder, beskrevet i pkt. 4, kan du kontakte:
Sol og Strand Feriehusudlejning A/S,
Ilsigvej 21,
Hune,
9492 Blokhus
Tlf. nr.: 99444444
E-mail: data@sologstrand.dk
8. ÆNDRINGER I PERSONDATAPOLITIKKEN
-
8.1 Såfremt vi foretager ændringer i Persondatapolitikken, vil du blive orienteret om dette ved dit næste besøg på Hjemmesiden.
-
8.2 Hvis du har indgået en formidlingsaftale med os, vil du blive orienteret om ændringerne i politikken ved udsendelse af information til din registrerede e-mailadresse og/eller via dit login.
9. VERSIONER
-
9.1 Dette er version 1 af Sol og Strands persondatapolitik, dateret den 14. maj 2018
Flexbetaling
Flexbetaling gør det muligt at betale dit lejemål i afdrag, på en sikker og fleksibel måde.
Flexbetaling med NemID
Med Flexbetaling kan du betale for dit køb i 3-12 rater, afhængig af købets størrelse. Kreditaftalen
indgås med Lindorff Payment Services A/S og vil træde i kraft når du godkender aftalen med Nem ID på
bill.lindorff.com/Shopper/dk samt betaler delbetalingen inden for den angivne betalingsfrist.
Betalingsmuligheden er baseret på en samlet kreditsum for dit aktuelle køb og er straks til rådighed for det aktuelle
køb. Du binder dig ikke til en permanent kreditfacilitet eller andre kundeforhold, men kun det aktuelle køb.
Det, vi har brug for, er dine personlige informationer til en kreditvurdering af dig. Sol og Strand fremsender en faktura på dit aktuelle køb til dig. Hvis kreditvurderingen er positiv, bekræftes betalingen og købet. Herefter modtager du fra Lindorff Payment Service A/S en faktura på det første afdrag. Lindorff Payment Service A/S sender efterfølgende en faktura hver måned. Hvis kreditvurderingen er negativ, får du via en tilsendt e-mail mulighed for, at betale til Sol og Strand med kreditkort eller bankoverførsel.
Betingelser for Flexbetaling
Du kan vælge Flexbetaling, når dit køb er mellem 750 kr. og 15.000 Kr. Du skal være mindst 20 år gammel, have dansk CPR-nummer samt permanent ophold og CPR-adresse i Danmark. Du skal desuden kunne modtage e-mails. Betalingsmetoden er udelukkende et tilbud til private forbrugere. Har du beskyttet adresse, eller er dine informationer på anden måde ikke tilgængelige, kan betalingsmetoden ikke benyttes. Fakturaer vil blive tilsendt via den e-mail, som du opgiver, så husk at tjekke, at det er den rigtige e-mailadresse.
Det månedlige fakturagebyr er 30 kr. og renten er 10 %. For en kredit på fx 7.500 kr. med en tilbagebetalingsperiode på fx 12 måneder, er ÅOP 16,7 % (efter skat 33,2 %), inkl. rente og gebyrer. Den totale købesum inkl. kreditomkostninger er i dette eksempel 8.289 kr. Delbetalinger faktureres månedligt.
Du kan læse mere om de generelle betingelser samt gemme dem på din PC, når du bekræfter dit køb, eller på
bill.lindorff.com/Shopper/dk. Kreditten ydes af Lindorff Payment Services A/S, Langmarksvej 57D, 8700 Horsens. Du kan læse mere om Standard European Consumer Credit Information
I denne PDF.
Du kan læse mere om de generelle betingelser samt gemme dem på din PC, når du bekræfter dit køb, eller på
bill.lindorff.com/Shopper/dk. Kreditten ydes af Lindorff Payment Services A/S, Langmarksvej 57D, 8700 Horsens.
Kundeservice, hvis du har spørgsmål til betaling
Har du spørgsmål i relation til faktura og betaling af et køb, kan du kontakte Lindorff Payment Services A/S kundeservice på
bill.lindorff.com/Shopper/dk eller pr. telefon 43 311 185 - mandag-torsdag 09:00-16:00, fredag 09:00-15:30 eller e-mail til
betaling@lindorff.com. Ved udebleven betaling fremsendes rykker med gebyr, og der tilskrives renter i henhold til lovgivningen. Udskydelse af betalingsfrist sker i henhold til de generelle betingelser. Har du spørgsmål til lejemålet, kan du kontakte Sol og Strands kundeservice på telefon 70 100 160.
Annullering
Lindorff Payment Services A/S refunderer automatisk åben kredit, når bekræftelse på annullering er modtaget fra sælger af vare eller tjenesteydelse. Det kræver ikke en særskilt handling af dig. Skal vi refundere en betaling, du allerede har foretaget, kan det kræve, at du sender dit bankkontonummer til Lindorff Payment Service A/S? kundeservice via e-mail:
betaling@lindorff.com.
Informationer, brugt i kreditvurdering
Når du vælger Flexbetaling som betalingsmulighed, har vi behov for dine personlige informationer. Lindorff slår dig op i RKI og Debitor Registret samt i Lindorffs databaser over Lindorff-ejede, ubetalte fordringer samt bruger generelle kreditvurderingsparametre. Kreditvurderingen er real-time, dvs. den sker med det samme med øjeblikkelig tilbagemelding.
Informationen deles ikke med andre. Spørgsmål i forhold til negativ kreditvurdering kan stilles til Lindorffs kundeservice. For at sikre, at al information transporteres sikkert, benyttes en SSL krypteret forbindelse.
Bemærk: Flexbetaling kan kun anvendes ved online booking på hjemmesiden og kan ikke benyttes ved anden form for efterbetaling!